Fiica Ceasornicarului de Kate Morton

Coperta cartii Fiica ceasornicarului

In vara anului 1862, artistii din Fratia Magenta insotiti de muzele lor vin sa creeze si sa se bucure de libertate la Birchwood Manor, casa mult iubita a lui Edward Radcliffe de pe malul Tamisei. Edward e cel mai stralucit dintre ei, cel mai entuziast, cel mai hotarat sa sfideze prejudecatile epocii. Dar in scurta vreme o femeie este impuscata, o alta dispare, iar o nepretuita bijuterie de familie este de negasit. Viata si cariera lui Edward sunt distruse, iar el rataceste in haul adanc al disperarii. O suta cincizeci de ani mai tarziu, Elodie Winslow, o arhivista londoneza, da din intamplare peste o geanta veche, in care gaseste carnetul de schite, dupa toate aparentele, al unui pictor victorian si fotografia unei tinere de o frumusete aparte. Printre desenele din carnet, unul anume ii atrage atentia: o casa cu doua frontoane, asezata la cotul unui rau, ce i se pare neobisnuit de familiara. Care e legatura ei cu Birchwood Manor? Si de ce simte ca femeia din fotografie are ceva sa-i transmita? Pentru a raspunde acestor intrebari, Elodie va trebui sa asculte vocea martorului uitat de toti: Birdie Bell, fiica ceasornicarului.

Fragment din romanul “Fiica ceasornicarului” de Kate Morton:

“Elodie statea la fereastra apartamentului ei, cu voalul mamei sale pe cap, privind cum raul isi croia linistit drum spre mare. Era una dintre acele dupa-amiezi rare, perfecte, cand aerul este patruns de mireasma de bumbac si fan cosit si mii de amintiri din copilarie sclipeau in lumina care se prelungea inca. Dar ea nu se gandea la copilarie.Pippa nu se zarea nicaieri pe High Street. Trecuse o ora de cand o sunase si de atunci nu mai fusese in stare sa faca nimic. Prietena ei refuzase sa-i spuna mai multe la telefon, insistand doar ca era important, ca avea ceva sa-i dea. Vorbea precipitat, aproape fara rasuflare, ceea ce era la fel de neobisnuit ca si pornirea de a veni la ea acasa, in Barnes, sambata seara. Dar, dupa cat se vedea, nimic nu era normal in weekendul acela. Nimic nu fusese normal de cand daduse peste cutia de arhiva la serviciu si dezgropase carnetul de schite si fotografia. Femeia in rochie alba. Tip continuase toata dimineata sa nege ca ar fi stiut ceva despre ea, devenind tacitum cand Elodie a insistat. A scos-o din atelier cat a putut de repede, pretinzand ca era tarziu si trebuia sa-si deschida magazinul si ca, da, da, desigur va veni la nunta ei. Dar reactia lui a fost foarte graitoare. O recunoscuse pe femeia din fotografie. Si, mai important, desi Elodie nu era sigura cum se legau, reactia lui dovedea ca exista o legatura intre cele doua, caci Tip recunoscuse si casa din desen. Locuise acolo cu familia cand era mic.Dupa ce fusesc data afara, Elodie se intorsese direct in Strand, la birou. A introdus codul folosit in weekenduri si a intrat. Era intuneric si mai rece ca de obicei in subsol, dar nu a ramas mult timp.”

Despre “Fiica ceasornicarului”

  • Bestseller New York Times
  • Bestseller Sunday Times
  • #1 Bestseller Australia
  • #1 Bestseller Canada
  • Carte nominalizata la Indie Book Awards 2019, Australia
  • Romanele scriitoarei australiene Kate Morton s-au vandut in 11 milioane de exemplare in 42 de tari, fiind traduse in 34 de limbi.

Ce spun Cititorii:

⭐⭐⭐⭐⭐

“Este o carte foarte interesanta, complexa, care te tine cu sufletul la gura si care surprinde cu rasturnari de situatie sau cu aparitia de personaje noi in fiecare capitol. Ceea ce face speciala “Fiica ceasornicarului” este imbinarea perceptiilor tuturor personajelor asupra unui eveniment cheie din 1862. Recomand!”

⭐⭐⭐⭐⭐

“Kate Morton e o povestitoare desăvârșită, care reușește mereu să te prindă în mreje, indiferent de ceea ce scrie. Din punctul meu de vedere, “Fiica ceasornicarului” este cel mai complex roman al ei, foarte bine construit, trecutul alternând cu prezentul într-un dans nesfârșit.”

⭐⭐⭐⭐

“Incepand cu lucrurile pozitive – Kate Morton este o povestitoare foarte buna, ingenioasa, cu discurs cursiv si edificator, creand imagini frumoase care te transpun in realitatea locurilor descrise, imagini atat pentru ochi, cat si pentru suflet. Dar, din punct de vedere logic, lucrurile nu stau prea confortabil pentru cititor. Dorinta de a povesti „altfel”, original intr-adevar, a condus la o exagerare inutila a incalcelilor. Din aceasta cauza, cititorul este obligat sa faca eforturi care contrazic scopul lecturii si chiar, din pacate, sa piarda parte din continut. Astfel, prima parte, destul de consistenta (as spune chiar jumatate), m-a facut sa fiu destul de contrariata si sa nu prea fiu de acord cu stilul scriitoarei. Am avut o revenire ulterior, cand m-am obisnuit cu tehnica si am inceput sa pricep legaturile intre capitole. Totusi, revin la a pune un semn de intrebare alaturi de necesitatea acestui efort si pretul lui!Este singura carte pe care am citit-o de Kate Morton, dar as mai indrazni sa incerc o alta pentru clarificarea impresiei asupra stilului romancierei.”

⭐⭐⭐⭐

“Casa, o casa cu o incarcatura speciala este scena unor povesti mai vechi sau mai noi intre care exista conexiuni nebanuite. Multe povesti- multe planuri de urmarit, cel putin la inceput pana m-am familiarizat cu personajele m-am mai intors la primele capitole sa ma dumiresc care si cum. Asta nu-i stirbeste din frumusete, daca va plac dantelariile epice o veti aprecia si mai mult . “Fiica ceasornicarului” merita citita.”

Cumpara cartea aici!

Te-ar putea interesa si:

Prietena mea genială de Elena Ferrante

Tatuatorul de la Auschwitz de Heather Morris

Leave a comment